مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، جمهوری آذربایجان ، روسیه و بلاروس در حاشیه اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای همسود و بالتیک، تفاهم نامه توسعه و تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب را در شهر ریگا پایتخت لتونی امضا کردند.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از اداره راه آهن جمهوری آذربایجان ، نشست سعید محمدزاده ، جاوید قربان اف ، ولادیمیر موروز اف و اولگ بلازوریوف روسای راه آهن ایران ، جمهوری آذربایجان ، بلاروس و روسیه ، روز جمعه در حاشیه شصت و هفتمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای همسود و بالتیک برگزار شد .

در این نشست چشم انداز تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب ، ساخت خط ریلی رشت – آستارا مورد بررسی قرار گرفت و درباره تاسیس گروه کاری توسعه این دالان بین المللی توافق و تفاهمنامه امضا شد .

همچنین در این نشست اعلام شد که در ۹ ماه گذشته سال جاری میلادی حجم حمل و نقل ریلی در قالب دالان شمال – جنوب با ۲۱٫۶ درصد افزایش به بیش از ۴٫۷ میلیون تن رسیده است .

حجم حمل و نقل کانتینر نیز در مقایسه با سال گذشته ۲٫۴ برابر افزایش پیدا کرده و بیش از ۷ هزار کانتینر از طریق این دالان حمل و نقل شده است .

در این دیدار مسئولان راه آهن ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه و بلاروس همچنین یادآورشدند که شرکت ‘ “RDY Logistika” روسیه در سال گذشته میلادی همراه با شرکای خارجی خود حمل و نقل آزمایشی کانتینرها از هند به روسیه از طریق ایران و جمهوری آذربایجان را انجام داده است.

حاضران این دیدار ابراز عقیده کردند برای حمایت از توسعه این دالان بین المللی و جلب توجه شرکت های حمل و نقل باید تعرفه های قابل قبول برای همه طرف ها به کار برده و در جهت تسهیلات گمرکی اقدام های لازم انجام شود .

در این دیدار همچنین اعلام شد: برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل میان اروپا ، آسیای جنوبی ، کشورهای خلیج فارس ، بلاروس و روسیه و به کار گیری تعرفه مناسب حمل و نقل اجرای کارهای در راستای تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب از جمله ساخت خط ریلی رشت – آستارا ضروری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *