آپرین ظرفیت تبدیل شدن به یکی از مراکز اصلی لجستیک پایتخت را دارد./حمایت های راه آهن از شرکت‌های حمل و نقل ریلی کارگشا خواهد بود.

پیرو تأکیدات مدیر عامل محترم راه‌آهن ج.ا.ا مبنی بر توسعه بندر خشک آپرین، یکی از برنامه‌های موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه‌آهن حضور فعال در منطقه به همکاری شرکت ترکیب حمل و نقل می‌باشد.

 مدیرعامل شرکت ترکیب حمل و نقل بیان  نمود: بکارگیری همه پتانسیل‌های دهکده لجستیک آپرین، کمک می‌کند تا آن به یکی از مراکز اصلی مدیریت زنجیره تأمین پایتخت تبدیل گردد.

محمود حسن نیا در گفت و گو با روابط عمومی عنوان کرد؛ حضور و برنامه ریزی شرکت در این منطقه اقتصادی یکی از اصلی ترین راهبردها و برنامه هایشان است. توسعه بندر خشک آپرین ‌از سال‌ها قبل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ریلی کشور با رویکردی اقتصادی است که نقش بسیار مهمی در بهره‌برداری و بهره‌وری از ناوگان و زیر‌ساخت‌های حمل و نقل ایفا می‌نماید.

او در ادامه لجستیک دهکده آپرین را یک مدیریت زنجیره تأمین در سطح کلان نام نهاد؛ و گفت: شرکت ترکیب با اتخاذ این رویکرد، قدم در عرصه فعالیت گذاشته است و با سرعت بخشیدن به روند ایجاد زیر ساخت‌های آپرین سهم بسزایی از توسعه سرمایه ملی آینده خواهد داشت.

حسن نیا عوامل اهمیت طرح توسعه فعالیت اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش این صنعت را در منطقه این‌چنین تشریح کرد:

بندر خشک آپرین با مساحتی بیش از ۷۰۰ هکتار در همسایگی کلان‌شهر پایتخت، جایگاه خاصی در صنعت حمل ونقل می‌تواند داشته باشد؛ که از جمله اهم نتایج آن را می‌توان جذب و ترغیب صاحبان محمولات ریل پسند از سراسر کشور، ایجاد شرایط استفاده از امکانات ریلی با قیمتی مناسب برای صاحبان کالا و همچنین  تعدیل فشار و حجم فعالیت‌های گمرکات مرزی و بنادر شمرد.

مدیرعامل شرکت ترکیب حمل و نقل ادامه داد: به‌دلیل موقعیت استراتژیک این ایستگاه در کشور به‌عنوان یک شاهراه حیاتی، مطلوبیت و قابلیت‌های شبکه ریلی به نحو مطلوبی افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد الگوی توزیع بار کشور از پایتخت توزیع می‌گردد؛ که کل این موارد به همراه فرصت هوایی موجود، ظرفیت آپرین را چند برابر می‌نماید.

ایشان یادآور شد: اتصال بندر خشک به بندر امام(ره) در حال حاضر به تنهایی سهم بزرگی دربرنامه کوتاه مدت توسعه تجارت اقتصادی شرکت دارد و در آینده‌ای نه چندان دور شبکه اتصال منطقه لجستیکی آپرین به دیگر پایانه های گمرکی و بندری ایران نیز هموار خواهد شد؛ در ضمن علاوه بر افزایش حمل و نقل ریلی در این مسیر، حمل ونقل جاده ای نیز جایگاه ویژه‌ خود را پیدا می‌کند. مدیرعامل ترکیب حمل و نقل در پایان ضمن تجلیل از رهنمودهای رئیس مجمع موسسه گفت: حقیقتا حمایت‌های کارگشای شرکت راه‌آهن از همه شرکت های حمل و نقلی می تواند عامل پیشرفت صنعت ریلی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *