پس از توافق سه جانبه اخیر میان کشورهای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در خصوص فعال نمودن کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، سیر آزمایشی حمل چند وجهی کانتینری توسط شرکت ترکیب حمل و نقل با موفقیت انجام و اهداف پیش بینی شده طرح محقق گردید.

استفاده از روش حمل چند وجهی که برای اولین بار در کشور به منظور حمل و نقل بارهای ترانزیت انجام گرفته است از ویژگی های بارز طرح مذکور بوده که با اجرای موفقیت آمیز آن ضمن پیوند بیش از پیش شرکتهای همکار در کشورهای روسیه و آذربایجان ، رضایت کامل صاحبان کالا را فراهم نموده است.

طرح مذکور با حمل آزمایشی بار از بندر مومبای هند تا آستارای آذربایجان توسط شرکت ترکیب حمل و نقل ، از آستارای آذربایجان تا مرز روسیه توسط شرکت آذربایجانی و در داخل روسیه توسط طرف روسی صورت گرفته است. کاهش قابل توجه زمان حمل ، موجب شده از این پس کریدور مذکور ، میانبری برای انتقال بارهای ترانزیتی از خلیج فارس و بندر عباس به آستارا و از آنجا به کشورهای آذربایجان ، روسیه و همچنین کشورهای اروپایی باشد.

لازم به ذکر است ، موافقتنامه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب در شهریور ماه ۱۳۷۹ در سن پترزبورگ به امضای وزیران حمل و نقل سه کشور ایران ، هند و روسیه رسیده است که تا زمان ساخت و تکمیل خطوط ریلی این مسیر ، استفاده از حمل چند وجهی از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف این توافقنامه خواهد بود.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *