مراسم معارفه مدیرعامل جدید راه آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشوری، لشکری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

در این مراسم رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل و نقل نقش مهمی در توسعه اقتصادی هر کشور دارد و بنیاد تحرک اقتصادی یک کشور است. ایران در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد که می توانیم با افزایش کریدورها و اتصال به کشورهای همسایه به کشورهای دیگر متصل شویم.

رستم قاسمی ادامه داد: باید با نگاه جدیدی به حمل و نقل ریلی نگاه کنیم تا بتوانیم آن را بیش از پیش توسعه دهیم. در زمان سخت ترین تحریم ها وزیر یکی از مهمترین وزارت خانه ها بودم و تمام دنیا رابطه خود را با ما قطع کرده بود اما توجه به نیروی انسانی نقطه محرک ما بود. معتقدم راه آهن و پالایشگاه ها آهن هستند و آن آدم ها هستند که آن را می سازند. پس برای حرکت راه آهن نیروی متخصص داریم.
البته نیازمند اتصال چشمه های بار و اتصال کوریدورهای ریلی و افزایش سهم از حمل و نقل بین المللی هستیم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد بسیاری از پروژه ها و مگا پروژه های کشور با بودجه جاری کشور قابل انجام نیست و باید به سرمایه های بخش خصوصی داخل و خارج کشور توجه داشته باشیم.
قاسمی یادآور شد: امیدواریم در توسعه فناوری های نوین در راه آهن از جمله راه آهن پر سرعت بتوانیم گام های مهمی با کمک متخصصان داخلی برداریم.
در ادامه این مراسم سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن ضمن تشکر از اعتماد هیات دولت و وزیر راه و شهرسازی به نسل سوم انقلاب گفت امیدوارم گام های مهمی برای توسعه کشور و حمل و نقل ریلی برداریم.
سید میعاد صالحی گفت: اگر دنبال ۲۰ درصد سهم ریلی مسافری و ۳۰ درصد حمل بار هستیم باید الزامات آن هم فراهم شود و باید موانع موجود رفع شود.
صالحی ادامه داد: سعی می کنیم با همت مضاعف دست در دست هم دهیم تا کریدورهای ریلی فعال شود. و باید بیش از این که صحبت کنیم با همدلی و همت مضاعف کار کنیم تا موجب توسعه هر چه بیشتر راه آهن در کشور و افزایش ارتباطات با کشورهای منطقه و جهان خواهد شد.
وی افزود: توجه ویژه ای به تولید داخل داریم اما کمبودها ها را از شیوه های دیگر تامین خواهیم کرد. معتقدم توسعه اقتصادی کشور به توسعه حمل و نقل محقق می شود و مهمترین مود آن حمل و نقل ریلی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *