معاون اقتصادی و برنامه ریزی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن گفت: اگر به موضوع فورواردها به صورت تخصصی توجه شود، می‌توان حمل و نقل بین الملل را گسترش داد.

به گزارش موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن به نقل صفحه اقتصاد حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین  بخش های حملی و نقلی در جهان محسوب می شود اما در حال حاضر در ایران متاسفانه به نظر می رسد این بخش به فراموشی سپرده شده و آن طور که برای‌ آن در برنامه توسعه ششم برنامه ریزی شده بود هنوز به اهداف مورد نظر خود نرسیده است.

براساس این گزارش با توجه به آنکه دولت باید با استفاده از تزریق منابع مالی مورد نظر خود بتواند در این بخش  همکاری کند بنابراین باید مسئولان در حوزه راه آهن رایزنی های لازم برای تزریق بودجه را انجام دهند.

این در حالی است که همواره در حوزه ریل و جاده وزیر راه و شهرسازی از عقب ماندگی در این بخش ها گله مند است و اعلام می کند باید در این حوزه تا سال ۱۴۰۱ به اهداف خود برسیم.

در همین راستا محمد فرید کامران معاون اقتصادی و برنامه ریزی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن در گفتگو با خبرنگار صفحه اقتصاد با تاکید بر ارتقای سرعت سیر بازرگانی با همکاری راه آهن اظهار کرد: امروزه درصددیم که همه کارها توسط مالک واگن انجام شود، درحالیکه تخصص آن را ندارد و تنها می تواند ناوگان آماده ای داشته باشد.

وی افزود: سرعت سیر بازرگانی با همکاری راه آهن ارتقا بدهد و به هیچ عنوان نمی تواند کار بازاریابی انجام دهد.

کامران با اشاره به اینکه وظیفه بازاریابی وظیفه کار شرکت راه آهن‌ نیست، بیان کرد: بازاریابی توسط فوروارد ریلی انگیزه ایجاد می کند چرا که صنعت ریلی، صنعت سبز است و کمترین آسیب را به محیط زیست می رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروزه محیط زیست یکی از موضوعات مهم دنیاست و از حیث زیرساخت و تامین ناوگان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد نبض بازار ریلی نیاز به بازار دارد، گفت: این امر مستلزم فوروارد ریلی است تا کار از سوداگری خارج و در پروسه منطقی خود قرار بگیرد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با اشاره به اینکه تنظیم بازار دستوری نخواهد بود، بیان کرد: یکی از مکانیزم های تنظیم بازار فوروارد ریلی است و شرکت راه آهن به عنوان متولی باید توجه کند و مجوزهای لازم را به فورواردها دهد چرا که این امر راهی برای ساماندهی حمل و نقل بین المللی است.

وی ادامه داد: اگر به موضوع فورواردها به صورت تخصصی توجه شود، امکان گسترش حمل و نقل بین المللی وجود دارد.

براساس این گزارش  بسیاری از کشور های دنیا در این حوزه به اهداف و برنامه های مهمی دست یافته اند که امیدوار هستیم در ایران هم با همکاری  و استفاده  از ظرفیت  شرکت های دانش  بنیان به این اهداف  دست یابیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *